ROK SZKOLNY 2024/2025
KLASA GOSPODARZEM SZKOŁY - harmonogram
Wrzesień - kl II ZK (Małgorzata Madej)
Październik - klasy maturalne
ŚWIĘTO SZKOŁY – klasa V TŻ (Małgorzata Batycka)
ŚWIĘTO EDUKACJI - klasa V TMRiA (Margareta Stelmach)
Listopad - IV TŻ (Marta Oprządek)
Grudzień - kl IV TMRiA (Agnieszka Płaziak)
Styczeń - kl II TM (Małgorzata Augustyn)
Luty – kl II TŻ (Joanna Betlej)
Marzec - kl I TŁ (Mariola Świszcz)
Kwiecień - kl II TŁ (Dorota Machaj)
Maj - I TMRiA (Mateusz Łącki)
Czerwiec - III TM (Marek Święch)
Wrzesień - IV TŻ (Bogdan Stelmach )
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego oparty jest o harmonogram zadań „Klasa gospodarzem szkoły" oraz kalendarz szkoły.
W tym roku szkolnym planowane są następujące zadania:
Samorząd uczniowski planuje spotkania, które będą się odbywać w ostatni poniedziałek każdego miesiąca oraz w razie potrzeb
DRUGIE MIEJSCE W POWIATOWYM KONKURSIE POCZTÓW SZTANDAROWYCH
Uczniowie Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Jana Pawła II w Brzostku zajęli drugie miejsce w powiatowym Konkursie Pocztów Sztandarowych. W rywalizacji międzyszkolnej poczty sztandarowe prezentowały znajomość zasad musztry według wylosowanej kolejności. Młodzież odpowiadała również na pytania dotyczące ustawy o godle, barwach i hymnie RP, historii własnego sztandaru szkolnego oraz życiorysu patrona konkursu - kpt. Edmunda Książka ps. Konik. Ocenie podlegały również: estetyka wykonania rozkazów, ubiór członków pocztu sztandarowego. Cieszymy się bardzo z sukcesów naszych uczniów, którzy po raz drugi zajęli drugie miejsce w tym konkursie. Dziękujemy przede wszystkim za to, że godnie zaprezentowali Naszą Szkołę. Zuzanna Orzechowska, Zuzanna Gabryś, Justyna Janas, Dariusz Święch - DZIĘKUJEMY nie tylko za konkurs, ale za trzyletnią służbę w poczcie sztandarowym, za Waszą niezawodność. ŻYCZYMY wspaniałych wyników na maturze i sukcesów w życiu osobistym.
Opiekun SU Małgorzata Augustyn
TURNIEJ KLAS 2024
TURNIEJ KLAS obchodzony w pierwszy dzień wiosny swoją tradycją sięga już ponad trzydziestu pięciu lat. Jest to dzień, w którym młodzież naszej szkoły rywalizuje w różnych dyscyplinach i prezentuje swoje talenty. W tym roku wzięło w nim udział dwanaście klas: I TMRiA, I TŻ, I TŁ, I ZM, I ZK, II TMRiA, II TŻ, II ZŁ, III TŻ, III TMRiA, IV TMRiA, IV TŻ. Młodzież rywalizowała w następujących konkurencjach: moda, piosenka karaoke, filmik promujący kierunek kształcenia oraz cztery konkurencje sportowe: podbijanie piłki siatkowej, rzut piłką do kosza, wioślarz. W skład jury weszło czterech nauczycieli: Ksiądz Daniel Garbacik, Ewelina Koralewska, Wojciech Bonarek, Mateusz Łącki oraz uczennica klasy maturalnej - Zuzanna Drzyzga. Pierwsze miejsce zajęła klasa II TŻ, II miejsce klasa IV TŻ, natomiast III miejsce klasa I ZK. Wszystkie klasy, otrzymały nagrody pieniężne ufundowane przez Radę Rodziców, które będą mogły przeznaczyć na dofinansowanie do wycieczki bądź ogniska klasowego.
M. Augustyn
Protokół z wyborów przedstawicieli do Samorządu Uczniowskiego
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w ZSCKR im. Jana Pawła II w Brzostku zostały przeprowadzone 29 września 2023r.
Zgłoszono następujących kandydatów:
Wójcik Jakub
Wąsik Kacper
Święch Beata
Nowicki Paweł
Łukasik Marek
Hołda Kacper
Kopeć Kacper
W wyborach wzięło udział 182 uczniów.
Liczba głosów:
Kopeć Kacper - 51 - przewodniczący
Wójcik Jakub - 45 - zastępca
Łukasik Marek - 34 - sekretarz
Witusik Paulina - 20
Hołda Kacper - 13
Nowicki Paweł - 5
Święch Beata - 13
Wąsik Kacper - 1
Komisja skrutacyjna:
Magdalena Pieniądz
Natalia Kuk
Wiktoria Chajec
KLASA GOSPODARZEM SZKOŁY
rok szkolny 2023/2024
Wrzesień - klasa II TŻ
Październik – klasy maturalne
Listopad – klasa IV TŻ
Grudzień - klasa III TŻ
Styczeń - klasa IV TM
Luty - klasa II TM
Marzec - klasa III TM
Kwiecień - klasa I TŻ
Maj - klasa I TŁ
Czerwiec - klasa I TM
Wrzesień (rok szkolny 2024/25) - II ZKucharz
Poczet sztandarowy w składzie: chorąży - Dariusz Święch, asysta: Zuzanna Orzechowska, Zuzanna Gabryś
Plan pracy SU na rok szkolny 2021/2022
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Jana Pawła II w Brzostku
Realizacja zadań „Klasa Gospodarzem szkoły” uzależniona jest od sytuacji epidemicznej w kraju.
KLASA GOSPODARZEM SZKOŁY - harmonogram
Wrzesień- Kl II TŻ
Październik- klasy maturalne
Listopad- III TŁp
Grudzień- kl III TŁg
Styczeń- kl III TMg
Luty – kl IIIZŁp
Marzec- kl III TMp
Kwiecień- kl II TMRiA
Maj- kl I i IIIZSg
Czerwiec- kl I TŻ
Wrzesień- II TMRiA
Miesiąc |
Zadanie do realizacji |
Cel |
Koordynujący |
Wrzesień |
2. Opracowanie planu pracy SU
3. Kiermasz podręczników
4.Przygotowanie i przeprowadzenie wyborów do SU
|
- organizacja pracy SU
- opracowanie harmonogramu spotkań
- rozwój samorządności i aktywności społecznej uczniów
- rozwój samorządności i aktywności społecznej uczniów
|
Opiekun SU
Wrzesień- klasa II TŻ
Opiekun SU Klasa gospodarzem szkoły- II TŻ
|
PAŹDZIERNIK
LISTOPAD
GRUDZIEŃ |
1. Organizacja prac związanych z wolontariatem.
2. Święto Szkoły ( ślubowanie klas pierwszych)
3. Zorganizowanie dnia święta Komisji Edukacji Narodowej
5. Rozpoczęcie akcji gromadzenia środków finansowych ( poszukiwanie wszelkich możliwości zbiórka makulatury itp.)
|
- umiejętność pracy dla dobra innych , uczenie pracy zespołowej -- uwrażliwienie na potrzeby innych
- wspólne podkreślenie niezwykłości tego dnia przypomnienie sylwetki patrona szkoły
-- pogłębianie szacunku do nauczycieli
Ochrona środowiska, -integracja młodzieży, rozwój wrażliwości na troskę o dobro środowiska.
|
Szkolne koło Caritas
Klasy maturalne
Klasy maturalne
Opiekun SU, Samorządy klasowe
|
|
- kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich - ceremoniał szkolny
|
Klasa gospodarzem szkoły
|
|
1. Przeprowadzenie akcji charytatywnych - dom dziecka Hanka w Dębicy ( zbiórka pieniędzy , przyborów szkolnych , zabawek, słodyczy)
2. Organizacja klasowych spotkań wigilijnych
3. Wigilia szkolna |
- uczenie współpracy z organizacjami pozaszkolnymi - uwrażliwianie na potrzeby innych) - integracja zespołów klasowych,
- podtrzymywanie tradycji
- podtrzymywanie tradycji szkolnej, klasowej i rodzinnej - współpraca z rodzicami - integracja zespołu szkolnego |
Szkolne koło Caritas Szkolny klub wolontariatu Zarząd SU Samorządy klasowe
SU oraz klasa pełniąca funkcję gospodarza szkoły
Cała społeczność szkolna – klasa gospodarzem szkoły
|
|
STYCZEŃ |
1. Przygotowanie spotkania z pedagogiem szkolnym oraz doradcą zawodowym |
- współpraca z instytucjami pozaszkolnymi - usprawnianie komunikacji między uczniami a pedagogiem |
Opiekun SU
|
LUTY
MARZEC |
2. Turniej klas
4. Wyjazd maturzystów na Jasna Górę
5. Rekolekcje świąteczne |
Uczenie sztuki okazywania sobie uczuć - integracja poprzez zabawę -
Podtrzymywanie tradycji - pogłębianie szacunku dla kobiet
- przestrzeganie zasad fer play podczas współzawodnictwa międzyklasowego
- kształtowanie postaw ekologicznych
-propagowanie wartości chrześcijańskich - modlitwa o pomyślne zdanie matury
- pogłębianie rozumienia wiary w Boga - wyczulenie na problem tolerancji |
Klasa gospodarzem szkoły
Klasa gospodarzem szkoły
Opiekun SU oraz Samorząd Uczniowski
- ksiądz katecheta, wychowawcy klas maturalnych
Ksiądz katecheta |
KWIECIEŃ |
1. 2. IV. – 17 Rocznica Śmierci Jana Pawła II – Patrona Szkoły 2. Udział w Białym marszu z okazji rocznicy śmierci Jana Pawła II
3. Pożegnanie klas maturalnych
4. Organizacja Dni otwartych |
- przestrzeganie ceremoniału szkolnego podczas mszy świętej i akademii - kształtowanie postaw chrześcijańskich i obywatelskich - pogłębianie pamięci o Patronie Szkoły - integracja młodzieży, - pogłębianie wiary - współpraca z rodzicami - integracja młodzieży
- promowanie szkoły
- prezentacja działalności SU przed młodzieżą szkół podstawowych
|
Zarząd SU, klasa gospodarzem szkoły
Wychowawcy klas, SU
Klasy programowo niższe
Nauczyciele wyznaczeni przez komisję promocyjną |
MAJ |
1. Akademia z okazji uchwalenia Konstytucji 3 – maja
2. Udział przedstawicieli SU w Ogólnopolskim Spotkaniu Rodzin Szkół im. Jana Pawła II w Wadowicach. |
- przestrzeganie ceremoniału szkolnego, - kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich Przestrzeganie ceremoniału szkolnego - kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich, - promocja szkoły |
Klasa gospodarzem szkoły
Przedstawiciele SU , Opiekun SU |
CZERWIEC |
- podsumowanie kadencji - określenie priorytetów na kolejny rok szkolny 2. Zakończenie roku szkolnego 2021/2022 |
- integracja zespołów klasowych
- umiejętność krytycznego spojrzenia na własne działania - podkreślenie efektywności działań
- ceremoniał szkoły |
Klasy III Tł i IIITM
Zarząd SU, Opiekun SU
Klasa gospodarzem szkoły |
Plan pracy SU na rok szkolny 2020/2021
w Zespole Szkół
Centrum Kształcenia Rolniczego
im. Jana Pawła II w Brzostku
Realizacja zadań „Klasa Gospodarzem szkoły” uzależniona jest od sytuacji epidemicznej w kraju.
KLASA GOSPODARZEM SZKOŁY - harmonogram
Wrzesień- Kl II TŁg
Październik- klasy maturalne
Listopad- III TŁ
Grudzień- kl III TM
Styczeń- kl IIZS branżowa
Luty – kl II TM p
Marzec- kl ITMp
Kwiecień- kl ITŁp
Maj- kl IITMg
Czerwiec- kl II TŁp
Miesiąc |
Zadanie do realizacji |
Cel |
Koordynujący |
Wrzesień |
2. Opracowanie planu pracy SU
3. Kiermasz podręczników
4.Przygotowanie i przeprowadzenie wyborów do SU
|
- organizacja pracy SU
- opracowanie harmonogramu spotkań
- rozwój samorządności i aktywności społecznej uczniów
- rozwój samorządności i aktywności społecznej uczniów
|
Opiekun SU
Wrzesień- klasa II TŁg
Opiekun SU Klasa gospodarzem szkoły- II TŁ
|
PAŹDZIERNIK
LISTOPAD
GRUDZIEŃ |
1. Organizacja prac związanych z wolontariatem.
2. Święto Szkoły ( ślubowanie klas pierwszych)
3. Zorganizowanie dnia święta Komisji Edukacji Narodowej
5. Rozpoczęcie akcji gromadzenia środków finansowych ( poszukiwanie wszelkich możliwości zbiórka makulatury itp.)
|
- umiejętność pracy dla dobra innych , uczenie pracy zespołowej -- uwrażliwienie na potrzeby innych
- wspólne podkreślenie niezwykłości tego dnia przypomnienie sylwetki patrona szkoły
-- pogłębianie szacunku do nauczycieli
Ochrona środowiska, -integracja młodzieży, rozwój wrażliwości na troskę o dobro środowiska.
|
Szkolne koło Caritas
Klasy maturalne
Klasy maturalne
Opiekun SU, Samorządy klasowe
|
|
- kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich - ceremoniał szkolny
|
Klasa gospodarzem szkoły Kawiarenka literacka
|
|
1. Przeprowadzenie akcji charytatywnych - dom dziecka Hanka w Dębicy ( zbiórka pieniędzy , przyborów szkolnych , zabawek, słodyczy)
2. Organizacja klasowych spotkań wigilijnych
3. Wigilia szkolna |
- uczenie współpracy z organizacjami pozaszkolnymi - uwrażliwianie na potrzeby innych) - integracja zespołów klasowych,
- podtrzymywanie tradycji
- podtrzymywanie tradycji szkolnej, klasowej i rodzinnej - współpraca z rodzicami - integracja zespołu szkolnego |
Szkolne koło Caritas Szkolny klub wolontariatu Zarząd SU Samorządy klasowe
SU oraz klasa pełniąca funkcję gospodarza szkoły
Cała społeczność szkolna – klasa gospodarzem szkoły- III TM
|
|
STYCZEŃ |
1. Przygotowanie spotkania z pedagogiem szkolnym oraz doradcą zawodowym |
- współpraca z instytucjami pozaszkolnymi - usprawnianie komunikacji między uczniami a pedagogiem |
Opiekun SU
|
LUTY
MARZEC |
2. Turniej klas
4. Wyjazd maturzystów na Jasna Górę
5. Rekolekcje świąteczne |
Uczenie sztuki okazywania sobie uczuć - integracja poprzez zabawę -
Podtrzymywanie tradycji - pogłębianie szacunku dla kobiet
- przestrzeganie zasad fer play podczas współzawodnictwa międzyklasowego
- kształtowanie postaw ekologicznych
-propagowanie wartości chrześcijańskich - modlitwa o pomyślne zdanie matury
- pogłębianie rozumienia wiary w Boga - wyczulenie na problem tolerancji |
Klasa gospodarzem szkoły
Klasa gospodarzem szkoły
Opiekun SU oraz Samorząd Uczniowski
- ksiądz katecheta, wychowawcy klas maturalnych
Ksiądz katecheta |
KWIECIEŃ |
1. 2. IV. – 16 Rocznica Śmierci Jana Pawła II – Patrona Szkoły 2. Udział w Białym marszu z okazji rocznicy śmierci Jana Pawła II
3. Pożegnanie klas maturalnych
4. Organizacja Dni otwartych |
- przestrzeganie ceremoniału szkolnego podczas mszy świętej i akademii - kształtowanie postaw chrześcijańskich i obywatelskich - pogłębianie pamięci o Patronie Szkoły - integracja młodzieży, - pogłębianie wiary - współpraca z rodzicami - integracja młodzieży
- promowanie szkoły
- prezentacja działalności SU przed młodzieżą szkół podstawowych
|
Zarząd SU, klasa gospodarzem szkoły
Wychowawcy klas, SU
Klasy programowo niższe
Nauczyciele wyznaczeni przez komisję promocyjną |
MAJ |
1. Akademia z okazji uchwalenia Konstytucji 3 – maja
2. Udział przedstawicieli SU w Ogólnopolskim Spotkaniu Rodzin Szkół im. Jana Pawła II w Wadowicach. |
- przestrzeganie ceremoniału szkolnego, - kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich Przestrzeganie ceremoniału szkolnego - kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich, - promocja szkoły |
Klasa gospodarzem szkoły
Przedstawiciele SU , Opiekun SU |
CZERWIEC |
- podsumowanie kadencji - określenie priorytetów na kolejny rok szkolny 2. Zakończenie roku szkolnego 2020/2021 |
- integracja zespołów klasowych
- umiejętność krytycznego spojrzenia na własne działania - podkreślenie efektywności działań
- ceremoniał szkoły |
Klasy III Tł i IIITM
Zarząd SU, Opiekun SU
Klasa gospodarzem szkoły |
KLASA GOSPODARZEM SZKOŁY rok szkolny 2020/2021
Wrzesień- Kl II TŁg
Październik- klasy maturalne
Listopad- III TŁ-
Grudzień- kl III TM
Styczeń- kl IIZS branżowa
Luty – kl II TM p
Marzec- kl ITMp
Kwiecień- kl ITŁp
Maj- kl IITMg
Czerwiec- kl II TŁp
Skład Samorządu Uczniowskiego:
Przewodniczący - Dominik Nawracaj
Zastępca - Michał Dudek
Sekretarz - Dominika Płaziak
Regulamin TURNIEJU KLAS Marzec 2020 r.
1. Piosenka polska - klasy wybierają dowolną polską piosenkę. Ocenie podlega:
- ogólna charakterystyka wykonawcy/wykonawców na scenie (gesty, mowa ciała, jakość wykonania itp.)
- zgodność z oryginałem
- wrażenie artystyczne
Każdy członek jury przyznaje od 1 do 5 pkt max 25pkt.
- pomysłowość, gra aktorska, kostiumy, ogólne wrażenie, wkład pracy, wykorzystanie rekwizytów, humor
Każdy członek jury przyznaje od 1 do 5 pkt max 25 pkt
Rywalizacja zespołów polega na przeciągnięciu zaznaczonego środka liny poza granicę własnej sfery wyznaczonej poprzez linię na podłożu. Rywalizacja zaczyna się na sygnał dźwiękowy podawany przez Sędziego. O rozstrzygnięciu zwycięstwa i punktacji za tę konkurencję odpowiada Sędzia wraz z jury.
W konkurencji tej można uzyskać 25 pkt
Regulamin zabrania propagowania treści rasistowskich, szerzenia nietolerancji, uchybiania godności drugiego człowieka. Za wszelkie przejawy demoralizacji, ( wulgarne słowa, wskazywanie niewłaściwych postaw i zachowań uczestnikom grozi dyskwalifikacja).
W wieloletnią tradycję naszej szkoły wpisane są otrzęsiny klas pierwszych, w tym roku odbyły się 22 października. Zabawę pełną zaskakujących niespodzianek przygotował dla pierwszoklasistów Samorząd Uczniowski. Otrzęsiny prowadził nowo wybrany zarząd SU: Dominik Nawracaj, Dominika Płaziak oraz Michał Dudek. W otrzęsiny zaangażowali się również uczniowie z klasy III TMRiA na czele z Patrykiem Mroczkiem. Uczniowie klas pierwszych wzięli udział w kilku pełnych humoru konkurencjach. Nagrodą dla najlepszej, najbardziej zwinnej klasy był dyplom umożliwiający zgłoszenie „nieprzygotowania” dla całej klasy z wybranego przedmiotu. Zadowoleni pierwszoklasiści mogą się już czuć „prawdziwymi” uczniami naszego Zespołu Szkół.
Małgorzata Augustyn
Plan pracy SU na rok szkolny 2019/2020
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego
im. Jana Pawła II w Brzostku
Miesiąc |
Zadanie do realizacji |
Cel |
Koordynujący |
Wrzesień |
2. Opracowanie planu pracy SU
3. Kiermasz podręczników
4.Przygotowanie i przeprowadzenie wyborów do SU
|
- organizacja pracy SU - organizacja pracy SU
- opracowanie harmonogramu spotkań
- rozwój samorządności i aktywności społecznej uczniów
-
|
Opiekun SU
Wrzesień- klasa II TŁ Październik- klasy maturalne Listopad- klasa III TMRiA Grudzień- klasa III TŻ Styczeń- klasa II ZM Luty- I TMRiAg Marzec- I TMRiA p Kwiecień- II TMRiA Maj- ITŁp Czerwiec- ITŁg
Opiekun oraz Zarząd SU j.w.
Opiekun SU Klasa gospodarzem szkoły- II TŁ
Opiekun SU
|
|
5. Przeprowadzanie akcji charytatywnych. |
Pomoc potrzebującym |
Szkolne koło Caritas i SU. Szkolny klub wolontariatu |
|
5. Realizacja programu Klasa Gospodarzem Szkoły
6. Zorganizowanie dyskoteki szkolnej |
Rozwój samorządności i aktywności uczniów - budowanie świadomości i współodpowiedzialności za szkołę integracja młodzieży szkolnej |
Według kalendarza szkolnego
Opiekun SU klasa II TŁ
|
PAŹDZIERNIK
LISTOPAD
GRUDZIEŃ |
1. Organizacja prac związanych z wolontariatem.
2. Święto Szkoły
3. Zorganizowanie dnia święta Komisji Edukacji Narodowej
4. Chrzest bojowy pierwszoklasistów
5. Rozpoczęcie akcji gromadzenia środków finansowych ( poszukiwanie wszelkich możliwości zbiórka makulatury itp.)
6. Zorganizowanie dwudniowej wycieczki |
- umiejętność pracy dla dobra innych , uczenie pracy zespołowej -- uwrażliwienie na potrzeby innych
-- wspólne podkreślenie niezwykłości tego dnia przypomnienie sylwetki patrona szkoły
-- pogłębianie szacunku do nauczycieli
- integracja zespołów klasowych - uczenie zasad współpracy poprzez zabawę
- integracja młodzieży szkolnej,
- integracja młodzieży, rozwój wrażliwości na piękno naszego kraju,
|
Szkolne koło Caritas
Klasy maturalne
Klasy maturalne
Opiekun SU, klasa II TŁ
Zarząd SU,
Opiekun SU |
3. Dyskoteka andrzejkowa |
- kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich - ceremoniał szkolny - integracja młodzieży, kształtowanie umiejętności pracy w zespole - integracja młodzieży poprzez zabawę |
Klasa gospodarzem szkoły
Klasy III TŻ , III TMRiA
Zarząd SU |
|
1. Przeprowadzenie akcji charytatywnych - dom dziecka Hanka w Dębicy ( zbiórka pieniędzy , przyborów szkolnych , zabawek, słodyczy)
2. Organizacja klasowych spotkań wigilijnych
3. Wigilia szkolna |
- uczenie współpracy z organizacjami pozaszkolnymi - uwrażliwianie na potrzeby innych) - integracja zespołów klasowych, - podtrzymywanie tradycji
- podtrzymywanie tradycji szkolnej, klasowej i rodzinnej - współpraca z rodzicami - integracja zespołu szkolnego |
Szkolne koło Caritas Szkolny klub wolontariatu Zarząd SU Samorządy klasowe
SU oraz klasa pełniąca funkcję gospodarza szkoły
Cała społeczność szkolna – klasa gospodarzem szkoły- III TŻ
|
|
STYCZEŃ |
1. Przygotowanie spotkania z pedagogiem szkolnym oraz doradcą zawodowym |
- współpraca z instytucjami pozaszkolnymi - usprawnianie komunikacji między uczniami a pedagogiem |
Opiekun SU
|
LUTY
MARZEC |
2. Zbiórka pieniędzy na biedną młodzież naszej szkoły
2. Turniej klas
3. Zbiórka surowców wtórnych w ramach recyklingu
4. Wyjazd maturzystów na Jasna Górę
5. Rekolekcje świąteczne |
Uczenie sztuki okazywania sobie uczuć - integracja poprzez zabawę - pomoc potrzebującym, - uwrażliwienie na potrzeby innych
Podtrzymywanie tradycji - pogłębianie szacunku dla kobiet - przestrzeganie zasad fer play podczas współzawodnictwa międzyklasowego
- kształtowanie postaw ekologicznych
-propagowanie wartości chrześcijańskich - modlitwa o pomyślne zdanie matury
- pogłębianie rozumienia wiary w Boga - wyczulenie na problem tolerancji |
Klasa gospodarzem szkoły Zarząd SU , Zarząd SU Opiekun SU, Zarząd SU, Opiekun SU Ksiądz katecheta,
Wychowawcy klas
Opiekun SU oraz Samorząd Uczniowski
- ksiądz katecheta, wychowawcy klas maturalnych
Ksiądz katecheta |
KWIECIEŃ |
1. 2. IV. – 15 Rocznica Śmierci Jana Pawła II – Patrona Szkoły 2. Udział w Białym marszu z okazji rocznicy śmierci Jana Pawła II
3. Pożegnanie klas maturalnych
4. Organizacja Dni otwartych |
- przestrzeganie ceremoniału szkolnego podczas mszy świętej i akademii - kształtowanie postaw chrześcijańskich i obywatelskich - pogłębianie pamięci o Patronie Szkoły - integracja młodzieży, - pogłębianie wiary - współpraca z rodzicami - integracja młodzieży
- promowanie szkoły
- prezentacja działalności SU przed młodzieżą szkół podstawowych
|
Zarząd SU, klasa gospodarzem szkoły
Wychowawcy klas, SU
Klasy programowo niższe
Nauczyciele wyznaczeni przez komisję promocyjną |
MAJ |
1. Akademia z okazji uchwalenia Konstytucji 3 – maja
2. Udział przedstawicieli SU w Ogólnopolskim Spotkaniu Rodzin Szkół im. Jana Pawła II w Wadowicach. |
- przestrzeganie ceremoniału szkolnego, - kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich Przestrzeganie ceremoniału szkolnego - kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich, - promocja szkoły |
Klasa gospodarzem szkoły
Przedstawiciele SU , Opiekun SU |
CZERWIEC |
- podsumowanie kadencji - określenie priorytetów na kolejny rok szkolny 2. Zakończenie roku szkolnego 2019/2020 |
- umiejętność krytycznego spojrzenia na własne działania - podkreślenie efektywności działań
- ceremoniał szkoły |
Zarząd SU, Opiekun SU
Klasa gospodarzem szkoły |
Sprawozdanie z realizacji zadań Samorządu Uczniowskiego działającego przy Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Brzostku.
W roku szkolnym 2018/2019 SU – realizował następujące zadania:
Wnioski do pracy na rok szkolny 2019/2020
W roku szkolnym 2019/2020 należy zachęcać uczniów do większego zaangażowania w życie szkoły. Przeprowadzić wybory do Samorządu Szkolnego Organizować różne zbiórki w ramach recyklingu celem pozyskania środków finansowych potrzebnych na dofinansowanie wycieczki . Zorganizować dwudniową wycieczkę
Opiekun SU M. Augustyn
Skład Samorządu Uczniowskiego:
Przewodniczący - Jakub Włodarczyk
Zastępca Przewodniczącego - Julia Żygłowicz
Skarbnik - Aleksandra Stępień
Sekretarz - Dominika Płaziak
Pierwszy dzień wiosny w naszym Zespole Szkół
Turniej klas to już ponad trzydziestoletnia tradycja naszej szkoły, obchodzony jest w pierwszym dniu wiosny. Jest to dzień, w którym młodzież rywalizuje w różnych dyscyplinach i prezentuje swoje talenty. W tym roku w turnieju wzięło udział sześć klas: I TM, I TŁ, II TM, II TŻ, III TŁ oraz III TM. Tegorocznymi dyscyplinami turnieju były: skecz o dowolnej tematyce; moda lat 80-tych; konkurencja sportowa (podbijanie piłką siatkową); plakat - prezentacja zawodu, którego się uczę; zbiórka elektrośmieci; odgadywanie przypraw; oraz karaoke – piosenka polska. W skład jury weszło czterech nauczycieli: pani Małgorzata Kmiecik, pani Dorota Machaj, pani Ewa Czyrnia, ks. Piotr Filipek oraz uczennica IV klasy TAK - Kinga Pruchnik. Zaskakujący okazał się wynik, ponieważ po raz pierwszy w historii Turnieju Klas zdarzyło się, że mieliśmy dwa pierwsze miejsca - klasy I TŁ oraz I TMRiA uzyskały taką samą liczbę 138 punktów. Trzecie miejsce zajęła klasa IITŻ z wynikiem 136 punktów. Nagrodę dla indywidualności Turnieju Klas otrzymał uczeń II TM Patryk Mroczek. Wszystkim serdecznie gratulujemy i dziękujemy za wzięcie udziału w tym tradycyjnym, wesołym szkolnym wydarzeniu. Cieszymy się, że klasy pierwsze tak mocno zaangażowały się w przygotowania i pokazały wysoki poziom rywalizacji.
M. Augustyn
Dwudniowa wycieczka do Sandomierza i Kazimierza Dolnego
29 października z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego młodzież naszej szkoły udała się na dwudniową wycieczkę w malownicze tereny Sandomierza i Kazimierza Dolnego. Zwiedzanie jednego z najstarszych polskich miast z ponad tysiącletnią historią, położonego na nadwiślańskiej skarpie rozpoczęliśmy od bramy opatowskiej, z której rozciąga się malowniczy widok na miasto, Wisłę i okoliczne sady. Zobaczyliśmy tajemnicze podziemia miasta, wysłuchaliśmy fascynujące legendy, mieliśmy okazję spotkać średniowiecznego rycerza, który z zapałem i humorem przedstawił życie rycerzy. Mogliśmy przymierzyć rycerskie zbroje, wziąć do ręki średniowieczną broń, o której dowiedzieliśmy się dużo ciekawych historii. Spacerowaliśmy po uroczym brukowanym rynku, po którym Ojciec Mateusz w swej sutannie jeździ na rowerze i rozwiązuje kryminalne zagadki.
Pogoda, jak na koniec października była cudowna, dzięki temu mogliśmy spacerować wąwozami lessowymi i karmić się urokami złotej polskiej jesieni. Zwiedzanie Sandomierza zakończyliśmy na zamku, w którym mieści się muzeum okręgowe. Zobaczyliśmy między innymi piękną biżuterię wyrabianą z krzemienia, dawną wieś sandomierską, kolekcję ludowej rzeźby sakralnej, srebrne naczynia.
Nocowaliśmy w pięknej willi otoczonej sadami położonej o kilka kilometrów od Sandomierza. Młodzież zorganizowała sobie bardzo przyjemny wieczór przy muzyce, tańcach, grach, rozmowach. Na drugi dzień po śniadaniu udaliśmy się do Kazimierza Dolnego, bardzo uroczego miasta uważanego za perłę polskiego renesansu. Dzień ten był pełen wędrówek po wąwozach kazimierskich, wspinaczek miedzy innymi na Górę Trzech Krzyży, z której rozpościera się cudowna panorama na miasteczko i Wisłę. Udaliśmy się do ruin zamku a na zakończenie spacerowaliśmy po kazimierskim ryneczku.
W drodze powrotnej udaliśmy się do miejscowości Ujazd, w której znajdują się niesamowite ruiny zamku jednego z największych w Europie - Krzyżtoporu. XVII wieczne ruiny zaskoczyły nas swoją astronomiczną wielkością i stylem.
Wycieczka była bardzo udana, młodzież zadowolona, cieszymy się, że mogliśmy wziąć w niej udział, nakarmić się cudownymi krajobrazami i zobaczyć budowle średniowiecznej, renesansowej i barokowej architektury.
M. Augustyn
Plan pracy SU na rok szkolny 2018/2019
Miesiąc |
Zadanie do realizacji |
Cel |
Koordynujący |
Wrzesień |
2. Opracowanie planu pracy SU
3. Kiermasz podręczników
4. Sprzątanie świata. |
- organizacja pracy SU
- organizacja pracy SU
-kształtowanie umiejętności pracy w grupie oraz narzucanie własnych działań i zamierzeń.
- promocja szkoły
- rozwój aktywności uczniów
- edukacja ekologiczna |
Opiekun SU- klasa gospodarzem szkoły ( II TŻ) Opiekun SU
Opiekun oraz Zarząd SU
j.w. (II TŻ)
Opiekun SU Klasa gospodarzem szkoły
Ucz. Klasy II TŻ
Nauczyciel zawodu- Paweł Kasprzyk |
|
5. Przeprowadzenie akcji charytatywnych. |
Pomoc potrzebującym |
Szkolne koło Caritas i SU. |
|
5. Realizacja programu Klasa Gospodarzem Szkoły
|
Rozwój samorządności i aktywności uczniów - budowanie świadomości i współodpowiedzialności za szkołę . Wybór przedstawicieli do Samorządu Szkolnego
|
Według kalendarza szkolnego
Opiekun SU
|
PAŹDZIERNIK
LISTOPAD
Grudzień |
1. Organizacja prac związanych z wolontariatem.
2. Zorganizowanie dnia święta Komisji Edukacji Narodowej
3. Święto Szkoły – jubileusz 60-lecia
4. Chrzest bojowy pierwszoklasistów
5. Rozpoczęcie akcji gromadzenia środków finansowych ( poszukiwanie wszelkich możliwości zbiórka makulatury itp.) |
- umiejętność pracy dla dobra innych , uczenie pracy zespołowej -- uwrażliwienie na potrzeby innych
- pogłębianie szacunku do nauczycieli
-- wspólne podkreślenie niezwykłości tego dnia przypomnienie sylwetki patrona szkoły. Uroczyste obchody jubileuszu szkoły. Zjazd absolwentów.
-
- integracja zespołów klasowych - uczenie zasad współpracy poprzez zabawę
- integracja młodzieży szkolnej, |
Szkolne koło Caritas
Klasy maturalne
Cała społeczność szkolna
Klasy trzecie Zarząd SU, Opiekun SU
Opiekun SU |
6. Przygotowanie akademii z okazji święta niepodległości 11 listopada |
- kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich w 100 rocznicę niepodległości. - ceremoniał szkolny |
Klasa gospodarzem szkoły |
|
7. Przeprowadzenie akcji charytatywnych - dom dziecka Hanka w Dębicy ( zbiórka pieniędzy , przyborów szkolnych , zabawek , słodyczy)
8. Organizacja klasowych spotkań wigilijnych
9. Wigilia szkolna |
- uczenie współpracy z organizacjami pozaszkolnymi - uwrażliwianie na potrzeby innych) - integracja zespołów klasowych, - podtrzymywanie tradycji
- podtrzymywanie tradycji szkolnej, klasowej i rodzinnej
- współpraca z rodzicami |
Szkolne koło Caritas Zarząd SU Samorządy klasowe
Samorządy klasowe
SU oraz klasa pełniąca funkcję gospodarza szkoły |
|
STYCZEŃ |
1. Przygotowanie spotkania z pedagogiem szkolnym oraz doradcą zawodowym |
- współpraca z instytucjami pozaszkolnymi - usprawnianie komunikacji między uczniami a pedagogiem |
Opiekun SU Pedagog szkolny |
LUTY
MARZEC |
2. Zbiórka pieniędzy na biedną młodzież naszej szkoły
2. Turniej klas
3. Zbiórka surowców wtórnych w ramach recyklingu
4. Wyjazd maturzystów na Jasna Górę
5. Rekolekcje świąteczne |
Uczenie sztuki okazywania sobie uczuć - integracja poprzez zabawę
- pomoc potrzebującym, - uwrażliwienie na potrzeby innych
Podtrzymywanie tradycji - pogłębianie szacunku dla kobiet - przestrzeganie zasad fer play podczas współzawodnictwa międzyklasowego
- kształtowanie postaw ekologicznych
-propagowanie wartości chrześcijańskich - modlitwa o pomyślne zdanie matury
- pogłębianie rozumienia wiary w Boga - wyczulenie na problem tolerancji |
Klasa gospodarzem szkoły Zarząd SU ,
Zarząd SU Opiekun SU, Zarząd SU, Opiekun SU Ksiądz katecheta, Wychowawcy klas
Opiekun SU oraz Samorząd Uczniowski
Opiekun SU, wychowawcy klas
Opiekun SU , uczniowie wszystkich klas
- ksiądz katecheta, wychowawcy klas maturalnych
Ksiądz katecheta |
KWIECIEŃ |
1. 2. IV. – 13 Rocznica Śmierci Jana Pawła II – Patrona Szkoły 2. Udział w Białym marszu z okazji rocznicy śmierci Jana Pawła II
3. Pożegnanie klas maturalnych
4. Organizacja Dni otwartych |
- przestrzeganie ceremoniału szkolnego podczas mszy świętej i akademii - kształtowanie postaw chrześcijańskich i obywatelskich - pogłębianie pamięci o Patronie Szkoły - integracja młodzieży, - pogłębianie wiary - współpraca z rodzicami - integracja młodzieży
- promowanie szkoły
- prezentacja działalności szkoły przed młodzieżą gimnazjalną
|
Zarząd SU, klasa gospodarzem szkoły
Wychowawcy klas, SU, pedagog szkolny
Klasy programowo niższe
Nauczyciele i uczniowie wyznaczeni przez komisję promocyjną |
MAJ |
1. Akademia z okazji uchwalenia Konstytucji 3 – maja
2. Udział przedstawicieli SU w Ogólnopolskim Spotkaniu Rodzin Szkół im. Jana Pawła II w Wadowicach. |
- przestrzeganie ceremoniału szkolnego, - kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich Przestrzeganie ceremoniału szkolnego - kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich, - promocja szkoły |
Klasa gospodarzem szkoły
Przedstawiciele SU , Opiekun SU |
CZERWIEC |
- podsumowanie kadencji - określenie priorytetów na kolejny rok szkolny 2. Zakończenie roku szkolnego 2018/2019 |
- umiejętność krytycznego spojrzenia na własne działania - podkreślenie efektywności działań
- ceremoniał szkoły |
Zarząd SU, Opiekun SU
Klasa gospodarzem szkoły |