Dnia 4 kwietnia 2025 roku w II Liceum Ogólnokształcącym w Dębicy odbył się Powiatowy Konkurs Poprawnej Pisowni w Języku Angielskim Spelling Competition. W tym roku w konkursie wzięło udział 23 uczniów ze szkół ponadpodstawowych. Naszą szkołę reprezentowało troje uczniów: Martyna Guzowska i Patrycja Chmura z klasy 3TŻ oraz Michał Szynal z klasy 2TŻ.
Uczniowie mieli do rozwiązania test trwający 60 minut, który obejmował różnorodne zadania sprawdzające ich umiejętności językowe. W pierwszej części testu należało poprawnie zapisać usłyszane wyrażenia. Zadanie to sprawdzało zdolność rozumienia mowy i precyzyjnego zapisu słów, uwzględniając szczegóły wymowy oraz intonacji. Dwa kolejne zadania sprawdzały wiedzę uczestników na temat znaczenia i poprawnej pisowni słownictwa. Dodatkowo, w zadaniu ze słowotwórstwem uczniowie tworzyli różne formy słów, przekształcając je w rzeczowniki czy przymiotniki, co sprawdzało ich umiejętności w zakresie morfologii i tworzenia nowych słów. Kolejna część dotyczyła znajomości różnic w pisowni pomiędzy brytyjskim a amerykańskim angielskim. Ostatnia część testu dotyczyła interpunkcji. Uczniowie mieli za zadanie poprawnie użyć przecinków, kropek, cudzysłowów i innych znaków interpunkcyjnych, co oceniało ich znajomość zasad gramatycznych i umiejętność pisania w sposób klarowny i poprawny. Cały test miał na celu kompleksową ocenę umiejętności językowych uczniów w różnych aspektach języka angielskiego.
Po zakończeniu rywalizacji uczniowie wzięli udział w dodatkowych zajęciach prowadzonych przez native speakera, który przygotował dla uczniów wyjątkową aktywność edukacyjną. Uczniowie pracując w grupach mieli za zadanie rozwiązać szereg zagadek językowych z użyciem kodów QR. Każda grupa musiała odczytać kod QR, który prowadził do kolejnej wskazówki lub zadania związanego z językiem angielskim. Uczestnicy musieli nie tylko wykazać się umiejętnościami językowymi, ale także współpracować w grupie i wykorzystywać nowoczesne technologie, co sprawiło, że zajęcia były interesujące i angażujące.
Po sprawdzeniu wszystkich prac przez komisję okazało się, że rywalizacja była bardzo zacięta. Różnice punktowe pomiędzy poszczególnymi miejscami były minimalne. Najwyżej spośród naszych uczniów uplasował się Michał Szynal, który zajął V miejsce. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz zostali zaproszeni do udziału w następnej edycji konkursu. Naszym uczniom serdecznie gratulujemy udziału w tym wymagającym konkursie i życzymy dalszych sukcesów.
Ewelina Koralewska