W ramach udziału naszej szkoły w realizacji projektu: „Wdrażanie Planu Gospodarowania Wodami w dorzeczu Wisły na przykładzie zlewni Pilicy” LIFE19 IPE/PL/000005 dofinansowanego ze środków Komisji Europejskiej i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska zorganizowaliśmy II warsztaty wraz z zajęciami terenowymi, podczas których uczniowie mieli okazję poznać metody badania azotanów w wodzie gruntowej, co ma kluczowe znaczenie w realizacji racjonalnej gospodarki nawozowej. Uczestnicy zajęć przeprowadzili testy, które pozwoliły ocenić poziom zanieczyszczeń w wodach gruntowych na szkolnych działkach produkcyjnych mających bezpośredni wpływ na lokalne środowisko naturalne.
Dodatkowo, uczniowie zapoznali się z techniką określania nazwy utworu glebowego za pomocą trójkąta Fereta, co umożliwiło im lepsze zrozumienie wpływu rodzaju gleby na jej zdolność do zatrzymywania wody oraz dostępność składników odżywczych dla roślin. Warsztaty stanowiły doskonałą okazję do nauki o praktycznych aspektach rolnictwa, ochrony środowiska oraz zrównoważonego zarządzania zasobami wodnymi i glebowymi.
M. Ś.