Godło Polski MRiR
A A A

Wersje kontrastowe

Aktualności

Program rozwoju szkoły na rok szkolny 2014/2015

« Aktualności 23 września 2011

PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY

na rok szkolny 2014/2015

  1. Obszar: Baza szkoły

 

Lp.

Zadanie

Formy realizacji

Termin realizacji

Osoby odpowiedzialne

Dokumentacja zadania potwierdzająca realizację

1.

Wzbogacenie budynku szkoły w nowy sprzęt

- dokończenie budowy placu manewrowego do nauki  jazdy;

 

- wykonanie instalacji monitoringowej;

 

- zakończenie prac przy ogrodzeniu szkoły;

 

- remont prowadzony przez Starostwo Powiatowe – elewacja na budynku szkoły, remont stropodachu, odwodnienie piwnic, wymiana kaloryferów, wymiana instalacji elektrycznej;

 

- systematyczne uzupełnianie księgozbioru

biblioteki w lektury szkolne i nowości

wydawnicze;

 

-zakup sprzętu biurowego (niszczarki  i drukarki);

 

- pozyskiwanie sponsorów

(współpraca z firmami, przedsiębiorstwami działającymi na terenie gminy i powiatu);

 

- doposażenie w ramach projektu „Podkarpacie stawia na zawodowców”, pracowni architektury i mechanizacji oraz wyposażenie pracowni doradztwa zawodowego (rzutnik, drukarka, laptop, 2 komputery stacjonarne);

 

 

 

-cały rok

- dyrekcja

- nauczyciele

- bibliotekarz

- księga inwentarzowa

2.

Dbanie o estetykę otoczenia szkoły

- pielęgnowanie trawników, zasadzonych roślin i krzewów ozdobnych;

-cały rok

- wychowawcy w ramach zadania „Klasa gospodarzem szkoły”,

- pracownicy obsługi szkoły

- uczniowie w ramach zajęć praktycznych

- sprawozdanie i klas pełniących funkcję gospodarza szkoły

  1. 2. Obszar: Organizacja pracy szkoły

 

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Osoby odpowiedzialne

Dokumentacja zadania potwierdzająca realizację

1.

Zapoznanie nauczycieli z zasadami sprawowania nadzoru pedagogicznego

- zapoznanie nauczycieli z Planem Nadzoru Pedagogicznego na rok szkolny 2014/2015;

 

- współudział nauczycieli w przyznawaniu dodatków motywacyjnych i nagród poprzez wypełnianie arkuszy diagnostycznych na zakończenie I i II semestru;

- wrzesień

- styczeń

- czerwiec

- dyrekcja

- nauczyciele

- księga protokołów RP

- arkusze diagnostyczne

2.

Analizowanie potrzeb i oczekiwań uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie kształcenia i wychowania

- przeprowadzenie ankiet wśród uczniów klas pierwszych dotyczących zainteresowań i oczekiwań dotyczących zajęć pozalekcyjnych;

- wrzesień

- pedagog

- wychowawcy

- analiza ankiet

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapewnienie uczniom bezpieczeństwa w szkole.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- zapoznanie uczniów z zasadami BHP obowiązującymi w pracowniach oraz ich przestrzeganie;

 

- zapewnienie uczniom opieki podczas lekcji, zajęć praktycznych oraz przerw (dyżury nauczycieli);

 

- stała współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w Dębicy oraz ze służbą zdrowia i pielęgniarką szkolną;

- cały rok

- nauczyciele

 

 

 

-nauczyciele, rodzice, uczniowie, administrator

 

 

- nauczyciele, wychowawcy,  rodzice, uczniowie

- wpisy w dzienniku z wybranych zajęć

- książka zastępstw

- monitoring

-dziennik elektroniczny „Librus”

-dokumentacja psychologiczno-pedagogiczna

4.

Monitorowanie  frekwencji i postępów w nauce.

- efektywny i systematyczny przekaz informacji między nauczycielami, rodzicami i uczniami.

 

 

- cały rok

 

 

- nauczyciele, wychowawcy

-dziennik elektroniczny „Librus”

5.

Udział rodziców w opiniowaniu i konstruowaniu dokumentów prawa szkolnego

- opiniowanie przez rodziców dokumentów szkoły;

- wrzesień

- dyrekcja

- analiza ankiet ewaluacyjnych

6.

Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku oraz upowszechnianie swoich osiągnięć

- konkurs dla gimnazjalistów Piękno przyrody naszego regionu

- Międzygimnazjalny Turniej Tenisa Stołowego

 

- konkurs piosenki religijnej dla gimnazjalistów

 

- otwarte zajęcia praktyczne- architektura krajobrazu, mechanizacja rolnictwa

- zaproszenie dyrektorów okolicznych gimnazjów z delegacjami 4 uczniów na Święto Szkoły

- dyskoteka dla gimnazjalistów

 

 

 

- opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych dla gimnazjalistów realizowanych we współpracy z ZS w Brzostku.

- współpraca z lokalnymi mediami

 

- prezentacja sylwetek absolwentów w prasie i w czasie Dnia Otwartego

- opracowanie aktualnych folderów i plakatów

- organizacja Dnia Otwartego

 

- koordynowanie pracami zespołu promocyjnego

- udział młodzieży w pracach na rzecz środowiska;

 

- prezentowanie swoich osiągnięć w środowisku lokalnym poprzez zamieszczanie informacji w lokalnej prasie „Wiadomości Brzosteckie”, w szkolnej gazetce „Plotka” oraz na szkolnej stronie internetowej;

 

- monitorowanie losów absolwentów

- marzec

 

 

 

-listopad

 

 

-październik

 

 

-wiosna lub jesień

 

 

- 03.10.2014

 

 

- listopad

 

 

 

 

- wrzesień – kwiecień

 

 

 

-cały rok

 

 

 

-cały rok

 

 

-styczeń – luty

 

- luty – marzec

 

 

- cały rok

 

 

- cały rok

 

 

- cały rok

 

 

 

 

 

 

- cały rok

- A.Hudyma, M. Batycka, M. Świszcz, D. Machaj

- W. Bonarek, B. Stelmach

- A. Płaziak, J. Nawracaj, Ksiądz

 

-nauczyciele praktycznej nauki zawodu

 

 

 

- Dyrekcja, M. Jop

 

 

M. Kmiecik,A. Płaziak

J. Nawracaj, P. Machaj

P. Kasprzyk,A. Jedziniak

G. Grzesiakowski

 

- J. Nawracaj, M. Świszcz, T. Radelczuk

A. Jedziniak, K. Grygiel

D. Machaj

 

- M. Augustyn, J. Betlej

M.Wójcik, G. Kolbusz

F. Berrahal

 

- J. Betlej, F. Berrahal

A. Hudyma

 

- A. Hudyma

 

 

- M. Stelmach

 

 

 

- M. Oprządek, M. Stelmach, A. Hudyma

-nauczyciele

 

-nauczyciele

 

 

-wychowawcy

- kronika szkolna

- kronika absolwentów

7.

Podtrzymywanie i pogłębianie związków instytucjonalnych pomiędzy szkołą a zakładami pracy

- zorganizowanie praktyk zawodowych u pracodawców w najbliższym regionie w celu umożliwienia późniejszego zatrudnienia absolwentów szkoły;

 

- zorganizowanie krajowych praktyk zawodowych w ośrodkach o atrakcyjnych turystycznie ośrodkach dla poszczególnych zawodów technikum;

 

-zorganizowanie praktyk w Holandii u rolników dla uczniów technikum mechanizacji rolnictwa i w gospodarstwach gastronomicznych dla uczniów technikum żywienia;

 

- pozyskiwanie nowych pracodawców w celu zapewnienia praktyk uczniom technikum architektury krajobrazu;

- cały rok

- kierownik szkolenia praktycznego,

- nauczyciele przedmiotów zawodowych

- dzienniki praktyk

8.

Organizowanie kursów specjalistycznych dla uczniów techników i zasadniczych szkół zawodowych w ramach dodatkowej oferty edukacyjnej

- zorganizowanie kursów: kelner, barman, obsługa kas fiskalnych, operator wózków widłowych, spawania (we współpracy z Zakładem Doskonalenia Zawodowego w Tarnowie) oraz z projektu „ Podkarpacie stawia na zawodowców”;

- cały rok

- kierownik szkolenia praktycznego,

- nauczyciele przedmiotów zawodowych

- zaświadczenia

  1. 3. Obszar: Dydaktyka i poprawa wyników egzaminów zewnętrznych

 

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Osoby odpowiedzialne

Dokumentacja zadania potwierdzająca realizację

1.

Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów oraz podnoszenie efektywności kształcenia

- diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów klas pierwszych oraz przedstawienie wniosków uczniom i rodzicom (diagnoza „na wejściu”, testy diagnozujące);

 

-jawność i zasadność oceniania;

 

- analiza wyników egzaminów zewnętrznych (egzamin maturalny, egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe) oraz wdrożenie i realizacja wniosków;

 

- systematyczna diagnoza i ocena poziomu wiedzy i umiejętności uczniów;

 

- stosowanie nowoczesnych metod pracy z uczniem;

 

-diagnozowanie realizacji podstaw programowych i ramowych planów nauczania (monitoring realizacji podstawy programowej);

 

- promowanie uczniów zdolnych służące podniesieniu motywacji do nauki;

 

 

 

- wrzesień

- październik

- cały rok

- nauczyciele języka polskiego, matematyki i języków obcych

- liderzy KPO i KPZ

- nauczyciele

- diagnoza „na wejściu”,

- testy diagnozujące, - księga protokołów KPO

- księgi protokołów KPO i KPZ

- dzienniki lekcyjne

2.

Zapewnienie rozwoju

zainteresowań i uzdolnień uczniów

- organizowanie dodatkowych zajęć edukacyjnych;

 

- motywowanie do uczestnictwa i wsparcie młodzieży w przygotowaniach do konkursów, olimpiad i zawodów sportowych na szczeblu powiatowym, rejonowym i wojewódzkim;

 

- organizacja wewnątrzszkolnych i międzyszkolnych konkursów przedmiotowych;

 

- działalność szkolnej gazetki „Plotka”, Spółdzielni Uczniowskiej, Koła Muzycznego, Koła Plastycznego, Kawiarenki Literackiej, Koła Caritas, Koła Sportowego, Koła PCK, Koła Mechanizacyjnego, Klubu „Chrup-chrup”;

 

- organizowanie oryginalnych form zajęć edukacyjnych (wycieczki, zajęcia plenerowe);

 

- przygotowywanie montaży słowno-muzycznych, gazetek ściennych i wystaw tematycznych;

- cały rok

- nauczyciele

- strona internetowa szkoły,

- sprawozdania z działalności kół zainteresowań,

- sprawozdanie lidera KPO z udziału uczniów w konkursach

3.

Organizowanie różnych form pracy z uczniem mającym trudności w nauce

- intensywniejsza praca z uczniem słabym w celu zmniejszenia liczby uczniów uzyskujących oceny niedostateczne za I semestr i zdających egzaminy poprawkowe;

 

- motywowanie uczniów do przyjęcia właściwej postawy wobec obowiązku nauki;

 

- prowadzenie zajęć wyrównawczych;

 

- samopomoc koleżeńska;

 

- realizacja  zaleceń zawartych w opiniach o uczniach przebadanych przez PPP;

 

- postępowanie z osobami niepełnosprawnymi zgodnie z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu MEN w sprawie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej z dn. 17 listopada 2010 r. z późniejszymi zmianami

- cały rok

- nauczyciele

- wyniki klasyfikacji,

- dzienniki wyrównawczych zajęć pozalekcyjnych

4.

Stosowanie w większym stopniu technologii informacyjnych w nauczaniu poszczególnych przedmiotów

- korzystanie z pracowni komputerowej przez wszystkich nauczycieli;

 

- zastosowanie w procesie nauczania tablicy interaktywnej;

 

- wykorzystanie prezentacji multimedialnych na lekcjach;

- cały rok

- nauczyciele

5.

Poprawa zdawalności egzaminów zewnętrznych

- prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych przygotowujących uczniów klas programowo najstarszych do egzaminów maturalnych i potwierdzających kwalifikacje zawodowe;

 

- przeprowadzenie próbnych egzaminów maturalnych i egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe;

 

- wypracowanie i doskonalenie metod nauczania dla podniesienia ilości uczniów przystępujących do egzaminu maturalnego oraz zwiększenia wskaźnika zdawalności egzaminów zewnętrznych;

 

- wypracowanie metod dyscyplinujących i motywujących uczniów w zakresie uczęszczania na konsultacje i zajęcia pozalekcyjne;

- cały rok

- nauczyciele

- analiza wyników egzaminów maturalnych i egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe

( próbnych i właściwych),

- dzienniki zajęć dodatkowych dla maturzystów

  1. 4. Obszar: Kadra – doskonalenie zawodowe nauczycieli oraz kadry niepedagogicznej

 

Lp.

Zadanie

Formy realizacji

Termin realizacji

Osoby odpowiedzialne

Dokumentacja zadania potwierdzająca realizację

1.

Doskonalenie zawodowe nauczycieli związane z rozwojem szkoły i z indywidualnymi potrzebami nauczycieli

- rozpoznanie potrzeb nauczycieli w zakresie form i tematyki szkoleń;

 

- udział nauczycieli w różnorodnych warsztatach, konferencjach i szkoleniach organizowanych poza szkołą;

 

- uzyskanie przez nauczycieli zawodu uprawnień do przeprowadzania egzaminów zewnętrznych zgodnie z nową podstawą programową;

 

- szkoleniowe rady pedagogiczne;

 

- znajomość prawa oświatowego

(sieć internetowa);

 

- zdobywanie kolejnych stopni awansu zawodowego;

 

- uzyskiwanie przez nauczycieli dodatkowych kwalifikacji dostosowanych do potrzeb szkoły;

 

-dalsze doskonalenie nauczycieli

w zakresie technologii komputerowej;

 

-uatrakcyjnienie form działalności Doradztwa Zawodowego;

 

- uzyskanie przez nauczyciela języka angielskiego uprawnień do przeprowadzania egzaminów zewnętrznych w technikum;

- wrzesień

- cały rok

- dyrekcja

- nauczyciele

- zestawienie tabelaryczne

- zaświadczenia

2.

Wewnątrzszkolne doskonalenie zawodowe

- podnoszenie jakości zajęć dydaktycznych poprzez korzystanie z doświadczeń innych nauczycieli (lekcje otwarte);

 

- systematyczne zapoznawanie się nauczycieli z literaturą fachową zgromadzoną w bibliotece szkolnej;

 

- dzielenie się wiedzą zdobyta na wszelkiego rodzaju szkoleniach;

 

- szkoleniowe posiedzenia RP;

 

- analiza własnej pracy i samoocena nauczyciela;

- cały rok

- dyrekcja

- nauczyciele

- księgi protokołów KPO, KPZ, KWK

  1. 5. Obszar: Działalność opiekuńczo-wychowawcza szkoły

 

Lp.

Zadanie

Formy realizacji

Termin realizacji

Osoby odpowiedzialne

Dokumentacja zadania potwierdzająca realizację

1.

Kształtowanie moralnego, społecznego, emocjonalnego i duchowego rozwoju ucznia poprzez m. in. Respektowanie norm społecznych.

-realizacja programu wychowawczego i profilaktyki szkoły (Tworzenie planu wychowawczego szkoły i planów wychowawczych poszczególnych klas spójnych z programem wychowawczym i profilaktycznym);

 

- bieżąca analiza pracy wychowawczej, profilaktycznej i opiekuńczej;

-cały rok

-nauczyciele

- pedagog,

- wychowawcy,

- liderzy Komisji Przedmiotowych

Dokumentacja szkolna

Przeciwdziałanie patologiom i uzależnieniom

- wspólne określanie przyczyn i podejmowanie prób ich minimalizacji;

 

- akceptowanie negatywnych skutków uzależnień (spotkania, plakaty, projekty, konkursy);

 

- opracowanie szkolnego programu na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu, komputera, komórki;

 

- zorganizowanie spotkania z dzielnicowym na temat zachowań patologicznych

- cały rok

- pedagog,

- wychowawcy,

- zespół w składzie: pedagog oraz liderzy przedmiotowi

- dokumentacja pedagoga,

- program „Alkoholizmowi mówimy nie”

2.

Promowanie zdrowego stylu życia - wdrażanie młodzieży do organizowania aktywnego wypoczynku i promowanie zdrowej żywności

- udział uczniów w rajdach pieszych i rowerowych, turniejach i zawodach sportowych, wyjazdach na basen i lodowisko;

 

- udział w konkursach i olimpiadach, organizowanie wyjazdów na targi i pokazy gastronomiczne;

 

-promowanie zdrowej żywności m.in. poprzez zaopatrzenie Spółdzielni Uczniowskiej „Kłos”  w zdrową żywność;

 

- kształtowanie postaw proekologicznych

poprzez udział w akcji „Sprzątanie Świata”;

 

- czynny udział uczniów w Szkolnym Kole PCK;

- cały rok

- nauczyciele wychowania fizycznego i żywienia

- wychowawcy

- opiekun Szkolnego Koła PCK

- sprawozdania z wycieczek i konkursów

- sprawozdanie z działalności Szkolnego Koła PCK

3.

Zmniejszenie przejawów wandalizmu

- zapoznanie uczniów ze Statutem Szkoły oraz konsekwentne jego przestrzeganie przez całą społeczność szkolną;

- cały rok

- dyrekcja,

- nauczyciele,

- wychowawcy

- monitoring

4.

Wychowanie patriotyczne i obywatelskie

- pielęgnowanie chlubnych tradycji narodu polskiego oraz korzystanie z dóbr kultury: apele, akademie, lekcje wychowawcze, wycieczki do miejsc pamięci narodowej, gazetki, wystawy, konkursy, itp.;

 

- zorganizowanie pielgrzymki klas maturalnych do Częstochowy;

 

- rzetelne zapoznawanie młodzieży z dziejami i tradycjami naszego narodu, regionu i szkoły;

- cały rok

- wszyscy nauczyciele, a szczególnie historycy, poloniści, wychowawcy i katecheta

- sprawozdania,

- dokumentacja wychowawcy,

- kroniki szkolne

5.

Wdrażanie treści głoszonych przez patrona szkoły Jana Pawła II

- włączanie się w obchody Święta Szkoły;

- wycieczki śladami Jana Pawła II;

 

- uczestnictwo w spotkaniach Rodziny Szkół im. Jana Pawła II na Jasnej Górze;

 

- zorganizowanie VII Turnieju Wiedzy o Szkole i Jej Patronie;

 

- udział w różnorodnych konkursach;

 

- lekcje biblioteczne i wychowawcze  na temat patrona szkoły w klasach pierwszych oraz wystawa o patronie z okazji Święta Szkoły;

 

- wystawy z okazji rocznic;

- cały rok

- nauczyciele,

- wychowawcy,

- bibliotekarz,

- katecheta

- dokumentacja wychowawcy,

- kroniki szkolne

6.

Rozpoznanie potrzeb w zakresie opieki nad uczniami oraz zapewnienie pomocy tym uczniom, którzy jej potrzebują

-przeprowadzenie „diagnozy na wejściu” wśród uczniów klas pierwszych dotyczącej sytuacji materialnej i rodzinnej uczniów;

 

- przeprowadzanie ankiet oraz rozmów z uczniami pozostałych klas i rodzicami;

 

- organizowanie pomocy wśród uczniów dla swoich kolegów np. kiermasz podręczników używanych;

 

- organizacja dożywiania młodzieży;

 

- realizacja opracowanego w ubiegłym roku Programu Poprawy Frekwencji i wdrażanie wniosków

- cały rok

- wychowawcy,

- pedagog

- książka protokołów KWK,

- dokumentacja pedagoga,

- dokumentacja wychowawcy

  1. 6. Obszar: Klimat szkoły

 

Lp.

Zadanie

Formy realizacji

Termin realizacji

Osoby odpowiedzialne

Dokumentacja zadania potwierdzająca realizację

1.

Włączanie rodziców w działania na rzecz szkoły

- zapoznanie rodziców z obowiązującym prawem szkolnym, misją i wizją szkoły;

 

- systematyczne informowanie rodziców

o postępach, trudnościach i uzdolnieniach

uczniów poprzez: dziennik elektroniczny, zebrania klasowe rodziców, rozmowy indywidualne z rodzicami w szkole i rozmowy telefoniczne oraz listy informacyjne a także o frekwencji uczniów na zajęciach dodatkowych i wyrównawczych;

 

- poprawa frekwencji rodziców na spotkaniach z wychowawcami; urozmaicanie spotkań;

 

- wyrabianie u rodziców poczucia współodpowiedzialności za życie szkoły;

 

- dostarczanie rodzicom wiedzy dotyczącej rozwoju ucznia, zagrożeń i uzależnień poprzez pedagogizację;

 

- udostępnienie rodzicom dokumentacji

przebiegu nauczania - sprawdzianów, prac

klasowych i wyników egzaminów - na terenie szkoły;

 

- rozpoznanie możliwości uzyskania pomocy merytorycznej ze strony rodziców;

 

- zapraszanie rodziców do udziału w szkolnych uroczystościach, wycieczkach, lekcjach wychowawczych, itp.;

- cały rok

- wychowawcy klas,

- nauczyciele

- pedagog,

- rodzice

- dokumentacja wychowawcy,

- dokumentacja pedagoga

Data zamieszczenia 28-11-2014

   Nasza strona używa plików cookies. Pliki cookies wykorzystujemy w celu umożliwienia prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz w celu prowadzenia anonimowych statystyk i innych działań analitycznych przedstawiających sposób korzystania ze strony internetowej przez użytkowników. Dalsze korzystanie ze strony internetowej oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji - Polityka prywatności.