Godło Polski MRiR
A A A

Wersje kontrastowe

Aktualności

Kurs kelnerski dla techników żywienia i kucharzy małej gastronomii

« Aktualności 05 lutego 2011

Tegoroczne ferie zimowe podobnie jak w latach poprzednich w naszej szkole przebiegły pracowicie pod znakiem doskonalenia warsztatu pracy przyszłych techników żywienia i kucharzy małej gastronomii. Wielu chętnych uczniów (42 osoby) wzięło udział w kursie kelnerskim zorganizowanym w szkole przy współpracy z Zakładem Doskonalenia Zawodowego w Tarnowie.

 

Program szkolenia obejmował następujące treści:

1.   Kelner – nowa jakość w serwisie kulinarnym

2.   Organizacja pracy na stanowisku kelnera

3.   Kształtowanie kultury, jakości usług zorientowanych na klienta

4.   Profesjonalna obsługa klienta – oczekiwania klienta

5.   Przygotowanie sztućców, szkła i naczyń

6.   Zasady noszenia i zbierania porcelany/ szkła

7.   Obsługa krok po kroku

8.   Rodzaje serwisów

9.   Organizacja przyjęć

10.  Techniki i psychologia sprzedaży

11.  Budowanie umiejętności analizy potrzeb klienta

12.  Zasady dekorowania

13.  Ćwiczenia

 

Aby być wzorowym kelnerem trzeba lubić wybrany zawód oraz łączyć w sobie wszystkie najlepsze cechy, które składają się na osobowość kelnera:

  • Uprzejmość – dobre maniery i uśmiech
  • Poczucie odpowiedzialności – świadomość tego co się robi i mówi
  • Systematyczność – dla idealnego organizowania pracy
  • Schludność – świadcząca o poszanowaniu swojej pracy
  • Dokładność – szczególnie ważna w procesie kompleksowej obsługi konsumenta
  • Lojalność – zarówno wobec kierownictwa jak i kolegów
  • Inteligencja – stosowanie zdrowego rozsądku zwłaszcza w trudnych sytuacjach
  • Takt – jego poczucie przy mówieniu i robieniu właściwych rzeczy we właściwym czasie czy sytuacji

Kelner, barman, czy bufetowy należą do pracowników, którzy pozostają w bezpośrednim kontakcie z konsumentami. Kelner wita i żegna konsumentów w zakładzie, przyjmuje od nich zamówienia i realizuje je. Kelner jest cały czas obserwowany i oceniany przez konsumentów. Pracuje pod presją czasu i w dużym tempie. Nie może sobie pozwolić na zaniedbania i niedokładności. W każdej chwili musi być gotów na przyjęcie i realizację dodatkowych zamówień. Często zdarza się, iż mimo najlepszych chęci kelnera i dużego wysiłku klient jest niezadowolony z obsługi. Niezbędna jest zatem ogromna cierpliwość i wyrozumiałość.

Po zakończeniu kursu odbył się egzamin teoretyczny (pisemny) i praktyczny, na którym uczniowie prezentowali swoje umiejętności nabyte w czasie realizacji programu szkolenia. Wszyscy zdający zakończyli kurs z wynikiem pozytywnym.

Zobacz zdjęcia

mgr inż. Teresa Radelczuk

   Nasza strona używa plików cookies. Pliki cookies wykorzystujemy w celu umożliwienia prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz w celu prowadzenia anonimowych statystyk i innych działań analitycznych przedstawiających sposób korzystania ze strony internetowej przez użytkowników. Dalsze korzystanie ze strony internetowej oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji - Polityka prywatności.