Plan pracy koła redakcyjnego gazetki szkolnej „Plotka”
2020/2021
Cele dydaktyczno-wychowawcze:
- Rozwijanie i doskonalenie zdolności literackich uczniów.
- Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych uczniów.
- Kształcenie umiejętności dziennikarskiej pracy z komputerem.
- Wykorzystanie zdobytych wiadomości i umiejętności dziennikarskich przy redagowaniu gazetki.
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi formami wypowiedzi pisemnych.
- Doskonalenie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem pod względem ortograficznym, stylistycznym i gramatycznym
- Wdrożenie do korzystania z różnych źródeł informacji.
- Rozwijanie umiejętności segregowania i opracowywania zdobytych informacji
- Uczenie odpowiedzialności za własną pracę.
- Wdrażanie do samokształcenia.
- Redagowanie gazetki.
Zadania:
- Spotkanie organizacyjne (omówienie planu pracy, ustalenie tematyki, terminów spotkań, przydzielenie obowiązków poszczególnym uczniom).
- Projekt strony tytułowej.
- Budowa formalna artykułu.
- Style funkcjonalne w prasie.
- Podział czasopism.
- Poznanie cech i rodzajów reklam.
- Prace redakcyjne nad kolejnymi numerami gazetki:
- Przygotowanie, analiza i ocena materiałów
- Korekta tekstów
- Wybór, projekt wydania
- Praca przy komputerze, z Internetem
- Skład – obróbka komputerowa, druk gazety
Zachęcamy do zapoznania się z najnowszym 97 numerem "Plotki", który jest do nabycia w bibliotece szkolnej.
Zachęcamy do zapoznania się z najnowszym 96 numerem "Plotki", który jest do nabycia w bibliotece szkolnej
Zachęcamy do zapoznania się z najnowszym 95 numerem "Plotki", który jest do nabycia w bibliotece szkolnej
Zachęcamy do zapoznania się z najnowszym 94 numerem "Plotki", który jest do nabycia w bibliotece szkolnej
Zachęcamy do zapoznania się z 93 numerem "Plotki", który jest do nabycia w bibliotece szkolnej.
Zachęcamy do zapoznania się z 92 numerem "Plotki", który jest do nabycia w bibliotece szkolnej.

PROGRAM PRACY GAZETKI SZKOLNEJ „PLOTKA”
ROK SZKOLNY 2018/2019
cele dydaktyczno-wychowawcze:
- Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych uczniów.
- Wdrożenie do korzystania z różnych źródeł informacji.
- Rozwijanie i doskonalenie zdolności literackich uczniów.
- Kształcenie umiejętności dziennikarskiej pracy z komputerem.
- Rozwijanie umiejętności segregowania i opracowywania zdobytych informacji oraz ich selekcja.
- Uczenie odpowiedzialności za własną pracę.
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi formami wypowiedzi pisemnych.
- Doskonalenie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem pod względem ortograficznym, stylistycznym i gramatycznym
- Wdrażanie do samokształcenia.
- Rozwijanie działalności twórczej.
- Redagowanie gazetki.
metody i formy pracy:
- Burza mózgów
- Praca z tekstem
- Dyskusja
zagadnienia:
- Spotkanie organizacyjne
- omówienie planu pracy
- ustalenie stałych rubryk
- przydział zadań
Spotkania robocze
- ustalenie tematyki artykułów
- przygotowanie, analiza i ocena materiałów
- Korekta tekstów
- wybór, projekt wydania
- praca przy komputerze, z Internetem
- skład – obróbka komputerowa, druk gazety
- sprzedaż szkolnej gazetki
Podsumowanie pracy.
stałe działy:
- Z życia szkoły
- To warto wiedzieć
- Wkładka okolicznościowa (dzień nauczyciela, boże narodzenie, itp.)
- Ciekawostki z świata przyrody
- Warto przeczytać/ warto obejrzeć
- Rozrywka
- Palce lizać
ewaluacja programu:
- Ankiety ewaluacyjne
- Analiza artykułów
PROGRAM PRACY GAZETKI SZKOLNEJ „PLOTKA”
ROK SZKOLNY 2017/2018
cele dydaktyczno-wychowawcze:
- Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych uczniów.
- Wdrożenie do korzystania z różnych źródeł informacji.
- Rozwijanie i doskonalenie zdolności literackich uczniów.
- Kształcenie umiejętności dziennikarskiej pracy z komputerem.
- Rozwijanie umiejętności segregowania i opracowywania zdobytych. informacji oraz ich selekcja.
- Wdrażanie do samokształcenia.
- Rozwijanie działalności twórczej.
- Redagowanie gazetki.
metody i formy pracy:
- Burza mózgów
- Praca z tekstem
- Wywiad
- Dyskusja
zagadnienia:
- Spotkanie organizacyjne
- Omówienie planu pracy
- Ustalenie stałych rubryk
- Przydział zadań
- Projekt szaty graficznej i zawartości gazetki.
- Struktura tekstu dziennikarskiego
- Etyka dziennikarska
- Rola prasy
- Gatunki publicystyczne (artykuł, debata, felieton, komentarz prasowy, list do redakcji)
- Klasyfikacja czasopism
- Prace redakcyjne nad kolejnymi numerami gazetki
- Planowanie bieżącego wydania
- Kompletowanie materiałów
- Redagowanie artykułów
- Selekcja artykułów
- Korekta błędów
- Praca z edytorem tekstu msword
- Formatowanie tekstów
- Drukowanie gazetki
- Kolportaż
stałe działy:
- Z życia szkoły
- To warto wiedzieć
- Wkładka okolicznościowa (dzień nauczyciela, boże narodzenie, itp.)
- Ciekawostki z świata przyrody
- Savoir-vivre
- Warto przeczytać/ warto obejrzeć
- Sześć pytań do …
- Rozrywka
- Palce lizać
ewaluacja programu:
- Ankiety ewaluacyjne
- Analiza artykułów
PLAN PRACY GAZETKI SZKOLNEJ „PLOTKA”
ROK SZKOLNY 2016/2017
Cele dydaktyczno-wychowawcze:
- ROZWIJANIE KOMPETENCJI KOMUNIKACYJNYCH UCZNIÓW.
- WDROŻENIE DO KORZYSTANIA Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ INFORMACJI.
- ROZWIJANIE I DOSKONALENIE ZDOLNOŚCI LITERACKICH UCZNIÓW.
- KSZTAŁCENIE UMIEJĘTNOŚCI DZIENNIKARSKIEJ PRACY Z KOMPUTEREM.
- ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI SEGREGOWANIA I OPRACOWYWANIA ZDOBYTYCH. INFORMACJI ORAZ SELEKCJI INFORMACJI.
- WDRAŻANIE DO SAMOKSZTAŁCENIA.
- ROZWIJANIE DZIAŁALNOŚCI TWÓRCZEJ.
- REDAGOWANIE GAZETKI.
ZAGADNIENIA:
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE
A) OMÓWIENIE PLANU PRACY
B) USTALENIE STAŁYCH RUBRYK
C) PRZYDZIAŁ ZADAŃ
- PROJEKT SZATY GRAFICZNEJ I ZAWARTOŚCI GAZETKI.
- WARSZTAT PRACY DZIENNIKARZA
- GATUNKI DZIENNIKARSKIE (FELIETON, REPORTAŻ, WYWIAD, SPRAWOZDANIE, NOTATKA, WZMIANKA, KOMENTARZ)
- REKLAMA
A) TEKST REKLAMOWY – BUDOWA I TWORZENIE
B) CELE ORAZ ZNACZENIE EKONOMICZNE I SPOŁECZNE REKLAMY
C) WARTOŚCI NEGATYWNE I POZYTYWNE KREOWANE PRZEZ REKLAMĘ
- JĘZYK MEDIÓW (KŁAMSTWO, AGRESJA SŁOWNA, KULTURA SŁOWNA, LIBERALIZACJA SŁOWNICTWA, MODA JĘZYKOWA)
- PRACE REDAKCYJNE NAD KOLEJNYMI NUMERAMI GAZETKI
A) PLANOWANIE BIEŻĄCEGO WYDANIA
B) KOMPLETOWANIE MATERIAŁÓW
C) REDAGOWANIE ARTYKUŁÓW
D) SELEKCJA ARTYKUŁÓW
E) KOREKTA BŁĘDÓW
F) PRACA Z EDYTOREM TEKSTU MSWORD
G) FORMATOWANIE TEKSTÓW
H) DRUKOWANIE GAZETKI
I) KOLPORTAŻ
STAŁE DZIAŁY:
1) Z ŻYCIA SZKOŁY
2) TO WARTO WIEDZIEĆ
3) WKŁADKA OKOLICZNOŚCIOWA (DZIEŃ NAUCZYCIELA, BOŻE NARODZENIE, ITP.)
4) CIEKAWOSTKI Z ŚWIATA PRZYRODY
5) SAVOIR-VIVRE
6) WARTO PRZECZYTAĆ/ WARTO OBEJRZEĆ
7) SZEŚĆ PYTAŃ DO …
8) ROZRYWKA
9) PALCE LIZAĆ

CELE PRACY KOŁA REDAKCYJNEGO GAZETKI SZKOLNEJ „PLOTKA” NA ROK SZKOLNY 2015/16
Opiekun: Joanna Betlej
Cele dydaktyczno-wychowawcze:
- ROZWIJANIE KOMPETENCJI KOMUNIKACYJNYCH UCZNIÓW.
- WDROŻENIE DO KORZYSTANIA Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ INFORMACJI.
- ROZWIJANIE I DOSKONALENIE ZDOLNOŚCI LITERACKICH UCZNIÓW.
- KSZTAŁCENIE UMIEJĘTNOŚCI DZIENNIKARSKIEJ PRACY Z KOMPUTEREM.
- ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI SEGREGOWANIA I OPRACOWYWANIA ZDOBYTYCH INFORMACJI ORAZ SELEKCJI INFORMACJI.
- WDRAŻANIE DO SAMOKSZTAŁCENIA.
- ROZWIJANIE DZIAŁALNOŚCI TWÓRCZEJ.
- REDAGOWANIE GAZETKI.
ZAGADNIENIA:
1. SPOTKANIE ORGANIZACYJNE
A) OMÓWIENIE PLANU PRACY
B) USTALENIE STAŁYCH RUBRYK
C) PRZYDZIAŁ ZADAŃ
2. PROJEKT SZATY GRAFICZNEJ I ZAWARTOŚCI GAZETKI.
3. WYWIAD JAKO FORMA WYPOWIEDZI.
A) ZASADY PRZEPROWADZANIA WYWIADU
B) KULTURA SŁOWA
C) SAMODZIELNE PRÓBY REDAKCYJNE
D) DYSKUSJA DOTYCZĄCA OPRACOWANYCH TEKSTÓW
4. NAGŁÓWKI PRASOWE.
A) CHARAKTERYSTYKA
B) RODZAJE
C) FUNKCJE
5. PRACE REDAKCYJNE NAD KOLEJNYMI NUMERAMI GAZETKI
A) PLANOWANIE BIEŻĄCEGO WYDANIA
B) KOMPLETOWANIE MATERIAŁÓW
C) REDAGOWANIE ARTYKUŁÓW
D) SELEKCJA ARTYKUŁÓW
E) KOREKTA BŁĘDÓW
F) PRACA Z EDYTOREM TEKSTU MSWORD
G) FORMATOWANIE TEKSTÓW
H) DRUKOWANIE GAZETKI
I) KOLPORTAŻ
STAŁE DZIAŁY:
1) Z ŻYCIA SZKOŁY
2) TO WARTO WIEDZIEĆ
3) WKŁADKA OKOLICZNOŚCIOWA (DZIEŃ NAUCZYCIELA, BOŻE NARODZENIE, ITP.)
4) CIEKAWOSTKI Z ŚWIATA PRZYRODY
5) SAVOIR-VIVRE
6) WARTO PRZECZYTAĆ/ WARTO OBEJRZEĆ
7) SZEŚĆ PYTAŃ DO …
8) ROZRYWKA
9) PALCE LIZAĆ
Skład redakcji: Angelika Cabaj, Ewelina Zdrada
Uwagi i propozycje prosimy przesyłać na adres: gazetka.plotka@onet.pl
Gazetkę można nabyć u członków redakcji.

